PARODONTOZA I IMPLANTI – DA LI MOGU DOBITI IMPLANTE AKO IMAM PARODONTOZU?

Često nas pacijenti pitaju da li mogu da dobiju implante ako imaju parodontozu. Odgovor je DA!

Parodontoza sama po sebi ne predstavlja nepremostivu prepreku kod ugradnje implantata. Postoje, naravno, i drugi faktori koji određuju uspešnost ugradnje implantata, kao što su opšte zdravstveno stanje pacijenta i količina (debljina) vilične kosti.

Parodontoza napada više od petine svetske populacije i u poslednjoj fazi uzrokuje gubitak zuba. Budući da se radi o bolesti koja se ne može izlečiti, već samo značajno usporiti, važno je reagovati prilikom pojave prvih simptoma (povlačenje, crvenilo desni) i tako usporiti tok bolesti.

KAKO UGRADJUJEMO IMPLANTE TOKOM PARODONTOZE?

Nakon prvog pregleda (poseta ordinaciji, 3D snimak) i određivanja stadijuma bolesti, stomatolog odlučuje o planu terapije. Ako parodontoza zahvata samo jednu stranu gornje ili donje vilice, preporučeni plan terapije je da se zubi koji nedostaju, nadomeste uz pomoć implantata.

To će vratiti korektan zagrižaj, dok ostale zube treba redovno kontrolisati i parodontološki tretirati (kiretaža) u dogovoru sa stomatologom.

Ako su svi zubi već ispali, ili su toliko ugroženi da ih treba izvaditi, rešenje je totalna implantologija, sa 4, 6 ili 8 implantata po vilici. Kad izvadimo sve zube zahvaćene parodontozom nestaju i bakterije koje su glavni uzrok bolesti.

Ukoliko je došlo i do povlačenja kosti, postoji mogućnost dodatka veštačke kosti, tako da se potpuno stvore uslovi sa postavku implantata.