KOJA HRANA BOJI ZUBE?

Način ishrane može da utiče na boju zuba. Naročito obojene namirnice ostavljaju mrlje na zubima i čine zube tamnijim. Kako sprečiti neželjeni efekat?

Na prvom mestu se nalazi crna kafa. A odmah iza kafe, nalaze se čajevi. Iako je čaj zdrava namirnica, nije najbolji izbor za bele zube. Čajevi, naročito zeleni i crni, mogu da izazovu veće prebojavanje od kafe. Ukoliko konzumirate čaj uveče, bitno je da pre spavanja operete temeljno zube i uklonite sve naslage. U suprotnom, ostaće hrapava površina na zubima za koju će se lako lepiti druge materije iz hrane i pića a zubi će delovati žućkasti.

Crno vino je piće koje sadrži jako pigmentisane molekule, što je idealno za prebojavanje zuba. Iako belo vino sadrži manje pigmenata, ne znači da nije neprijatelj belih zuba. Naprotiv, sadrži kiseline i čini zubnu gleđ propustljivom za boje. Posle vina, promućkajte gutljaj vode u ustima kako biste skinuli ono što se zalepilo za zube.

Bobičasto voće poput borovnica, kupina, malina i višnji i drugog voća koje ima jaku boju takođe utiče na promenu boje zuba. Isto važi i za sokove napravljene od ovog voća. Da biste se oslobodili naslaga, potrebna je redovna oralna higijena.

Začini poput kurkume, karija i šafrana imaju veoma intenzivnu boju koju je teško ukloniti sa zuba. Jako prebojeni sosevi, poput soja sosa i tamnog sirća balzamika takođe.

Pošto kiseline menjaju ph vrednost u ustima, najbolje je popiti čašu mineralne vode nakon obroka i sačekati da prođe pola sata pre pranja zuba četkicom.


Zapamtite, sve što ostavlja tamne mrlje na tkanini, ostavlja i na zubima! Uz pravilno i redovno održavanje higijene, ne morate da se odričete omiljenih jela!

Leave a Reply