DA LI DIJETE UTIČU NA ZUBE?

Dijete uključuju poseban režim ishrane, ali da li takva ishrana utiče na oralno zdravlje? Određene namirnice, posebno u većim količinama, itekako imaju uticaja.

Sve popularnije su “keto dijete” odnosno ishrana bez ugljenih hidrata. U periodu ne unošenja ugljenih hidrata, naše telo crpi energiju iz masti i proteina. Kako to utiče na oralno zdravlje?


Tokom procesa sagorevanja masti i proteina, oslobađaju se određene hemijske supstance- ketoni. Oni izazivaju neprijatan dah. Neprijatan dah nastaje zbog toga što se metabolizam menja. Ketoni ulaze iz krvotoka u pljuvačku i završavaju u ustima.

Ishrana siromašna mastima, sa druge strane, ima lošeg udela kada se radi o zubima. Jer hrana bogata mastima ima nizak potencijal za razvoj karijesa, odnosno teže se hvataju naslage u odnosu na ugljene hidrate (šećere).

Bakterije koje se nakupljaju u ustima uzimaju šećer iz hrane koju konzumiramo. Što su zubi duže izloženi šećeru – kiselini, veća je verovatnoća za nastanak karijesa.

Kada je nešto obeleženo sa 0 kalorija, ne mora da znači da je zdravo. Uzmimo za primer gazirane napitke.

Gazirani napitak koji ima na sebi obeležje “bez šećera” može samo da znači da nema dodatog klasičnog šećera a da sadrži u sebi druge kalorijske zaslađivače. Njih će bakterije obožavati i uz čestu konzumaciju, mogu dovesti do kvara zuba.

Izbalansirana i pravilna ishrana utiče na celokupni organizam. Zdravim navikama u ishrani pomažemo i zubima da ostanu što duže zdravi!

Leave a Reply